• kezdőlap
  • kapcsolat
  • dokumentumok
  • English
Média

Sikeresen megtörtént az ESZ átadás

Az egyetemes szolgáltatási szerződés megkötéséhez szükséges ügyfél törzsadatok és a számlázáshoz szükséges adatok átkerültek a Főgáz adatbázisába, az adatmigráció megfelelési aránya 99% felett volt.

Hétfőtől, október 3-tól, a gázszolgáltatással kapcsolatos ügyeket az ügyfelek akadálytalanul intézhetik a két szolgáltató által működtetett ügyfélszolgálati irodákban, azonban a hálózatüzemeltetéssel kapcsolatos ügyekben az ügyfelek már a külön e célra kialakított új TIGÁZ-DSO ügyfélszolgálati irodákat kereshetik fel.

A Tigáz és Főgáz szakemberei 2015 augusztusa óta folyamatosan dolgoztak az ügyféladatok átadásának előkészítésén és megvalósításán. Az adatkezelés és -átadás az adatvédelmi és jogszabályi előírásoknak megfelelően zajlott. A Tigáz 1,2 millió ügyfél egyetemes szolgáltatási szerződés megkötéséhez szükséges törzsadatait és a számlázáshoz szükséges adatait adta át a Főgáz részére, az egyes fogyasztói csoportokra külön megbontva.

Az adatok végleges átadását 15 adatátadási teszt előzte meg, amelyek során folyamatosan finomodott a migrációs program, így ennek révén az adatok megfeleltetése a két szolgáltató informatikai rendszerei között egyre pontosabbá vált.

A teljes adatállomány végleges átadása a Főgáz által közölt visszajelzés alapján 99,99%-os sikerrel zárult. A két szolgáltató az adatátadást követően 2016. december 31-ig továbbra is szorosan együttműködik, hogy biztosítsák az informatikai rendszer zavartalan és hibátlan működését.

Az ügyfélszolgálati irodák hálózata és működése a szolgáltatóváltást követően a 2016. október 1. - december 31. közötti időszakban módosul:

  • Debrecenben, Nyíregyházán, Szolnokon, Egerben és Salgótarjánban a Tigáz korábbi ügyfél-szolgálati irodáinak működtetését átveszi a Főgáz és a továbbiakban ezekben az irodákban intézhetők a Tigázzal és a Főgázzal kapcsolatos ügyek;
  • Budapesten, Miskolcon és Érden a két szolgáltató ügyfélszolgálati irodái külön-külön irodában működnek. Január 1-jétől azonban csak a Főgáz ügyfélszolgálati irodái működnek tovább.

Lényeges változás, hogy 2016. október 1-jét követően a műszaki és a földgázhálózat üzemeltetésével kapcsolatos ügyeket az ügyfelek 7 új, külön az e célra fenntartott TIGÁZ-DSO ügy-félszolgálati irodában intézhetik. (Eger, Érd, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza, Salgótarján, Szolnok) Ilyen ügyek lehetnek többek között: gázigény bejelentés leadása (csatlakozási szerződés megkötésének kezdeményezése); fogyasztásmérő berendezés meghibásodásának bejelentése; szüneteltetési igény; szolgáltatás visszakapcsolása; gázszivárgás és egyéb hibabejelentés. Ezeket az ügyeket online ügyfélszolgálati felületen keresztül is lehet majd intézni, amire vonatkozó részletes információk a TIGÁZ-DSO weboldalán - www.tigazdso.hu - találhatók.